zondag 3 juni 2012

Sudoku rok

Drie jaar geleden zag ik in een Ottobre een prachtige rok, gemaakt van allerlei lapjes allemaal van verschillende lengtes en breedtes. Ons meisje was er toen nog te klein voor, hij kwam op mijn verlanglijstje voor 'ooit nog eens een keer'. Maar ja, ik ben meer van de snelle simpele projecten. Dus nog twee zomers gingen voorbij. En toen kwam oma Waubach op bezoek, die zei dat ze op zoek was naar een nieuw project. Ha! U begrijpt: ik zag mijn kans schoon. En zie hier wat vorige week in de post zat:
Als een sudoku zijn alle lapjes op hun plek gelegd: geen enkel aan elkaar grenzend stukje is van dezelfde stof, dezelfde breedte of dezelfde lengte. Hij is prachtig!
En zelf ging ik maar weer voor het makkelijke werk. Ik maakte het t-shirt. Een simpel raglan patroon kon ik niet vinden. Dus maakte ik er zelf een volgens deze tutorial. Voor herhaling vatbaar, alleen zou ik de volgende keer de mouwnaden wat ronder maken.
Maar die rok, he.
Hij zwiert ook zo lekker...

Three years ago I saw a marvelous skirt pattern in Ottobre (1/2009). And now finally it's here: the sudoku skirt. It's really great. I made a matching tee using this tutorial.

2 opmerkingen: