dinsdag 31 mei 2011

3 x Ottobre

Meestal houd ik van eenvoudige, snelle patronen. Maar af en toe wil ik ook wel wat meer moeite doen, om op die manier weer iets nieuws te leren. Zo hebben de kinderen onlangs alle drie een kledingstuk gekregen volgens patronen uit de Ottobre.
Kleine broer kreeg dit slobpakje:
Leerpuntjes: naaien met de overlock en een versiering maken door met een rechte steek te borduren. Beide gingen best goed. Het borduren vond ik ook erg leuk om te doen en nu ik die drempel eenmaal over ben, zullen daar nog meer projectjes van volgen. Stof: oude t-shirts. Patroon: Ottobre lente 2011.

Voor zus maakte ik uit datzelfde boekje deze rok:
Leerpuntjes: een echte jeans-sluiting maken, met metalen rits en knoop en al. En dat je veel stof nodig hebt als je schuin-van-draad knipt. De stof van het jeansdeel was een overschotje, de rode stof lag nog van het Stoffenspektakel van vorig jaar.

En tenslotte maakte ik voor grote broer mijn eerste echte mannenhemd:
Ook dit was iets waar ik niet aan durfde beginnen, maar wat toch erg mee viel. Of er nog meer van volgen hangt vooral af van of het me lukt om nog meer jongensstofjes te vinden. Dat blijft toch moeilijk.

1 opmerking: