dinsdag 26 april 2011

Zo klaar zomerjurkje - de uitgebreide versie

Vorig jaar maakte ik een eenvoudig smockjurkje. Het werd de lievelingsjurk van Zus. Dus maakte ik er dit jaar nog een. En hoewel de kleur een teleurstelling was ('wel jammer dat het geen rose is'), valt ook deze jurk goed in de smaak.

Het patroon is gelijk aan het Zo-klaar-zomerjurkje. Alleen maakte ik er dit keer armsgaten in, die ik afwerkte met biasband, die tevens doorloopt als schouderbandjes. Ik maakte de armsgaten een beetje op het oog, de volgende keer moeten ze iets breder, nu zakken de bandjes voortdurend af. Let bij het bepalen van de lengte van de panden op dat het jurkje nu hoger zit en dus iets langer moet zijn. Ik koos er hier voor die extra lengte toe te voegen door een roezelrand: een lange strook schuin geknipte stof, afgewerkt met een rolzoom en gerimpeld aangezet.

2 opmerkingen:

  1. Heel mooi! En die roezelrand (mooi woord hé!) vind ik er schitterend bij... Misschien moet ik dit ook maar eens op mijn to do list plaatsen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, ga ik ook eens proberen, met behulp van uwe tutorial!

    BeantwoordenVerwijderen